5 parasta vinkkiä syysmasennuksen torjumiseen

Joka vuosi tähän aikaan ihmettelen pimeyttä. Valo vain katoaa ja tuntuu kuin joinain päivinä sitä ei olisi ollenkaan, toisina ehkä se muutama tunti aamupäivällä. Huomaan joka syksy jonkin asteisia maatumisen merkkejä itsessäni, vaikken varsinaisesti kaamosmasennukseen olekaan taipuvainen. Yritän usein syksyisin keksiä itselleni mahdollisimman paljon puuhastelua, jotta pimeä aika kuluu nopeammin ja tulisi se lyhyt, mutta loppusyksyä valoisampi talvi.

Tässä postauksessa muutama tärppi siihen kuinka lisätä valoa tähän valottomaan aikaan ja torjua syysmasennus.

RUOKAVALIO
Pimeänä vuodenaikana kannattaa miettiä mitä laittaa suuhunsa. Vitamiinilisät ovat aina hyvä juttu ja erityisesti D-vitamiinikuuri kannattaa aloittaa syksyn aikana. Vitamiinilisistä ei kuitenkaan ole paljon iloa, jos muu ruokavalio on retuperällä. Vältä väsyttäviä ruokia. Älä ahda itseäsi täpötäyteen raskasta pihviä harvase päivä äläkä ainakaan uppoudu jatkuvasti pikaruoan koukuttavaan maailmaan. Pizza silloin, hamppariateria tällöin on ehkä ihan kiva, mutta pimeänä vuodenaikana kannattaa suosia virkistävämpiä ja ravintoarvoltaan parempia ruokia. Vältä myös makeiden ylikulutusta. Kun keho voi hyvin, voit itsekin

Lue koko postaus tästä