Black Friday

Black Friday taas lähenee ja suurin osa verkkokaupoista on jo aloittanut kamppikset tai aloittaa hyvin pian. Mekin Beautykossa lähdettiin / lähdetään Black Fridayhin mukaan mutta näin yrittäjän näkökulmasta Black Friday on hyvin ristiriitainen. 
Black Friday on kai alunperin lähtöisin Jenkeistä ja luin jostain jutun, että nimi viittaa siihen kun toiminta kääntyy hiljaisen alkuvuoden jälkeen ”mustalle” eli voitolliselle. Jenkeissä kirjanpidossa käytetään väritystä punainen ja musta, musta viittaa voitolliseen. Jenkeissä homma on mennyt myös ihan överiksi ja tarjoukset ovat todella kovia, moni on varmasti nähnyt myös niitä videoita, missä ihmiset tönivät toisiaan ja juoksevat kilpaa tuotteiden luokse. Samanlaista meininkiä tuskin Suomessa nähdään mutta minusta silti tuntuu, että vuosi vuodelta Black Friday kasvaa ja aleprosentit kasvaa. Ihmiset jo osaavat odottaa isoja alennuksia ja joku pieni -15% alennus ei tunnu missään muiden Black Friday alennuksien joukosta.
Mää en itse henkilökohtaisesti ole kai koskaan ostanut Black Fridaysta mitään, jotenkin se jatkuva alehössötys ja jatkuva mainoksien määrä ahdistaa

Lue koko postaus tästä