Dzinnin Ruokaisampi Katkarapusalaatti

Kesäkuumilla jotankin innostuin taas salaateista. Kasviksiahan meillä on käytetty paljon aina, mutta lähinnä keittomuodossa ja lisukkeina. Nyt olen syönyt viikkoja tätä katkissalaattia. Joskus aikoinani vitsailin työterveyshoitajalle, että normaaleihin kolesteroliarvoihin päästäkseni oli aina syötävä kilo katkarapuja ennen verikoetta… Joskus kun jopa kokonaiskolesteroli oli 2,6, mutta HDL, eli se ”hyvä kolesteroli oli kuitenkin ykköstä tai vähän yli, joten hyvin meni 😎.

Katkarapuja  – ainakaan suuressa määrin – en siis suosittele niille, joilla on korkea kolesteroli.

Mutta asiaan, eli siis ohjeeseen. Näin aluksi pari kuvaa lautaselle tehdyistä annossalaateista.



Laitan yleensä salaattiin seuraavia aineksia:

– tavallista tai tammenlehtisalaattia (mies ostaa aina jäävuorisalaattia, minä en, koska siinä on vähiten ravinteita  – ostaisin mieluiten sidesalaattia, mutta se ei ole miehen mieleen voimakkaamman makunsa puolesta)
– kurkkua
– tomaattia
– vesimelonia
– katkarapuja
– Aurajuustoa murustettuna
– hyvää kastiketta (Thousand Islands oli ennen suosikkini, kunnes törmäsin alkuviikosta tähän, jossa on sinihomejuustoon sopiva chilipotku  – aivan nam, eikä ole kaupallinen tiedote, josta maksetaan)


Jos on useampi kuin yksi syöjä,

Lue koko postaus tästä