Henkilöbrändäys osana somestrategiaani

Olen viimepäivinä tehnyt monia ammatillisia havaintoja ja herännyt ajattelemaan asioita ammatillisesta näkökulmasta enemmän kuin ennen. Tämä luultavasti siksi, että olen ajatuksissani jo siunannut koulun päättyneeksi ja singahtanut omassa mielessäni sinne tulevaisuuteen. Jonnekin sinne aikaan viimeisen puuttuvan piirustuksen jälkeen. Henkilöbrändäys nousi The Jutuksi vuonna 2017. Lueskelin sattumalta tänään työmatkalla aiheeseen liittyvää juttua ja hoksasin, että henkilöbrändäys on itselläni ajankohtaisempi juttu kuin olen tullut ajatelleeksikaan. Kyseessä ei ole mikään viihdemaailman juttu, vaan ennen kaikkea ihan jokaisen työtä tekevän mahdollisuus. Toki sekä sosiaalisen median kautta että livenä tavallaan brändään itseäni jatkuvasti sekä tietoisesti, että tiedostamattani ja postaamani/sanomani/tekemäni asiat vaikuttavat vahvasti siihen millainen brändimielikuva minusta ihmisenä muille jää. Samalla lailla voisin enemmän keskittyä jatkossa myös ammatilliseen brändäämiseen. Siihen, että on se oma erityinen osaamisala.

Mietin brändäystä yleisellä tasolla, enkä keksinyt ammattialaa jossa siitä voisi olla haittaa. Ehkä luovilla aloilla eletään voimakkaammin tietynlainen henkilökuva edellä kuin monilla muilla aloilla, mutta uskon vahvasti että esimerkiksi

Lue koko postaus tästä