Iho- ja hiusmuutokset e-pillereiden lopetuksen jälkeen

(Photo by Simone van der Koelen on Unsplash)
Nyt ollaan hieman erilaisen ja blogihistoriani henkilökohtaisimman aiheen äärellä! Haluan jakaa kokemukseni e-pillerien lopettamisesta, sillä hormonitoiminnan heitellessä vaikutukset näkyvät tottakai myös ulkoisesti ja mielestäni niiden lopettaminen on jo jonkin aikaa ollut pinnalla. Blogin ollessa kauneuden aihepiireissä pyörivä, ajattelin kertoa omat kokemukseni keskittyen nimenomaan ihoon- ja hiuksiin liittyviin muutoksiin 🙂

Aloitin hormonaalisen ehkäisyn 16-vuotiaana eli 8 vuotta sitten. Olen kokeillut vuosien aikana muutamaa eri e-pilleriä, minipillereitä ja rengasta, mutta viimeisimpänä ja kaikista pisimmän ajan käytin nimenomaan e-pillereitä. Ennen näppyläinen ihoni rauhoittuikin kivasti pillereiden aloittamisesta, vaikka kokonaan se ei niitä poistanutkaan. Elämä e-pillereiden kanssa oli vaihtelevaa ja toi mukanaan sekä positiivisia että negatiivisia vaikutuksia. Niiden lopettamisen taustalla oli useiden kuukausien pohdinta, sillä suoraan sanottuna lopettaminen pelotti minua. Ne olivat olleet osana elämääni lähes 8-vuotta, joten tottakai lopettamisen aiheuttamat niin sisäiset kuin ulkoisetkin muutokset mietityttivät.

(Photo by William Randles on Unsplash)
Ennen lopullisen päätöksen tekemistä tein toki taustatutkimusta eli

Lue koko postaus tästä