Ketomysli

Päätin nyt kuitenkin jakaa teille joitakin mun hyväksi havaitsemiani keto-reseptejä, joita
olen tuunannut oman maun mukaiseksi. Osittain siksi, että näin ohjeet pysyy mullakin
tallessa ja voihan näitä syödä muutkin kuin hiilareita välttelevät.

Esimerkiksi tavallisessa myslissa on hurjasti sokeria ja vehnääkin, tekemällä myslin itse-
saa siitä vähän terveellisempää.

Mä olen mysliä syönyt lähes joka päivä ja se on kiva lisä jugurttiin taikka rahkaan.
Siksi päätin tehdä sitä nyt hiilarittomana, jotta pääsen herkuttelemaan terveellisemmin.

Ketomysli
♥ 2 dl manteleita
♥ 2 dl pekaanipähkinöitä
♥ 1 dl saksanpähkinöitä
♥ 1 dl kookoshiutaleita
♥ 0,5 dl mantelilastuja
♥ 0,5 dl seesamin siemeniä
♥ 0,5 dl auringonkukansiemeniä
♥ 1rkl kookosmannaa
♥ 2 rkl oliiviöljyä

♥ karppisokeria
♥ vaniljauutetta
♥ kanelia

Kaikki ainekset sekoitetaan ja halutessaan voi vähän huhmarilla pienentää pähkinöitä,
kuten itse tein. Musta on kiva, että myslissa on sattumia ja sekä kokonaisia että pilkottuja pähkinöitä.

Levitä seos uunipellille leivonpaperin päälle ja paahda 200 asteisessa uunissa noin 10-15 minuttia.
Sekoita 5 minuutin välein, ettei seos pala.

Tuoksu mikä kotiin leviää, on ihana ♥

Anna myslin jäähtyä ja säilö se tiiviiseen