Kosmetiikan harhaanjohtavat termit osa 2

(Lähde)

Oletko joskus ostanut kosmetiikkatuotteen vain sen myyntiväittämien vuoksi? No tottakai! Ja sehän on täysin luonnollista, sillä harva meistä muuten tietäisi, mitä tuotteen on tarkoitus tehdä. Monet kosmetiikan väittämät kuulostavat höpöhöpöltä, mutta monet ovat jo niin vakiintuneita, ettei niihin osaa edes kiinnittää huomiota. Vaikka myyntiargumentit kuulostavat toisinaan hulluilta, pitää kaikki kosmetiikan väittämät olla todistettavissa eivätkä ne saa johtaa kuluttajaa harhaan. Tuotteiden valmistajat eivät voi siis väittää tuotteistaan mitä lystää, vaan jokainen väittämä on täytynyt testata. Valitettavasti mainontaa ei kuitenkaan valvota vielä tänä päivänä tarpeeksi.

Julkaisin huhtikuussa ensimmäisen osan kosmetiikan harhaanjohtavista termeistä ja lupailin jatko-osaa, sillä kohtia olisi tullut yhteen postaukseen aivan liikaa. Ensimmäinen teksti käsitteli lähinnä yksittäisiä sanoja, kuten ”kemikaaliton” tai ”hypoallergeeninen”, mutta keskityn tässä toisessa osassa enemmänkin tuoteväittämiin. Jos et ole vielä lukenut ensimmäistä postausta, käy lukemassa se täältä 🙂

”Korjaa hiusvaurioita”
Paljon näkee ja kuulee puhuttavan hiusvaurioiden korjaamisesta. Tosiasiassa syntyneitä vaurioita ei voi korjata. Jos esimerkiksi hiusten aminohappojen (kuten niistä koostuvan keratiinin) väliset

Lue koko postaus tästä