Kun elämä herättää lääkärillä käynnin jälkeen + juoksuohjelman 2 viikko

Moikka taasen kaikille. Vähän on hiljaiseloa ollut, ja tarjoitus oli laittaa jo eilen jatkoa juoksemisesta, ja niitä omia fiiliksiä siitä. Mutta, suunnitelmat muuttuivat ja melkein kaikki sai uuden merkityksen.

Menin päivystykseen tuossa viime keskiviikkona, kun verenpaineet alkoivat paukkumaan ihan omiaan maanantaina. Ihmettelin tätä kovasti, sillä aika pitkälti tähän asti olivat olleet hyvät: 110/67..nyt ihan puskista 160/88 jne. Vain levossa rauhottui. Samoin syke hyppäsi kävellessä vähän pihalla120bpm, kun normisti saa tehdä fyysistä hommaa aika paljonkin, että nousee tuohon.

Pelkäsin sukurasitetta tietty, eli jotain sydän- ja verisuonijuttua ja olin oikeastaan jo asennoitunut siiheen. Jotain sinne suuntaan ja se hoidetaan. No problemos.

Sydänfilmit otettiin, paineet maatessa 158/88..great. Entsyymit olivat ok, ja sydänfilmi normi, huh! Sitten näin lääkärin, ja juteltiin. Meinasi, jos vaikka kilpirauhasissa on jotain ja  määräsi verta antamaan labraan.
Oikeastaan pelkäsin, että onkohan kolestrolit ja sokerit poissa tolaltaan, ja ehken kilpparit… mutta muuta en osannut sitten pelätäkkään. Perjantaina labraan klo 7.10. Done.
Omatoimisesti sitten kävin omakannasta tutkimassa vähän, mitä sieltä tulee…. kun pientä pohjaa hoitoalalla, niin pikkasen osasin katsella tuloksia. En tietty niinkuin sairaanhoitaja tahi lääkäri, mutta osviittaa antavat kuitenkin.

Tuloksia alkoi tippumaan ja punasolut yms viitearvoissa… ja oikeastaan muutkin. Kreatiini viitearvojen ylätasolla, mutta kun treenaa kovaa niin selittää….sitten: boom! Mikä tuo on? Ei viitearvoissa, ei sitten lähelläkään….ei voi olla totta. Munuaisten arvot aivan alakantissa! Ei. Voi. Olla. Totta! Normisti mennään siinä <84 ja yli…mulla ne arvot ovat 66.

Siinä meni sitten viikonloppu ihmetellessä ja eilen soitti vihdoin hoitaja..oli konsultoinut lääkäriä, että pitääkö akuutisti heti mennä jonnekkin, mutta riittää kun aiemmin varaamani aika on parin viikon sisällä… eli kaipa se on hyvä merkki, ettei ihan akuuttina kuitenkaan tarvitse mennä.
Mutta, se, että siellä on häikkää, ahdistaa. Tietty, kun elin oireilee, niin eihän se oikeastaan parane, vaan ehken enemmänkin yritetään hidastaa mitä siellä sitten onkin… Eli tässä tilanteessa nyt sitten odotellaan lääkärin vastaanottoa ja enempiä infoja.

Olen ehtinyt tämän viikon sisällä romahtaa, palata takaisin, itkeä, ihmetellä ja nyt sitten tajunnut elämän kauneuden. Olen kyseenalaistanut, mikä on tärkeää ja mikä ei, itselleni. On se kumma, kun ihminen löytää elämän täydellisempänä, kun saa huolestuttavia uutisia! Tai sitten se olen vain minä, jääräpäisyyttäni..

Olen oikeastaan myös levännyt kaikesta liikunnasta viikon, ja valmennus on tauolla voimanostosta. Pakko pysäyttää pyörät ja katsella maailmaa. Sekä kuunnella voimavarojaan, sekä sisäistä ääntään.

Sisäinen ääni sanoi, että ei kannata kuitenkaan ihan sohvanpohjalle jäädä makaamaan, jos olo antaa myöden.
Tänään ajattelin kokeilla pientä reippailulenkkiä luontoon. Kaipaan vieläkin sitä fiilistä juoksemisen jälkeen.
Nyt oikeasti haistaa ja näkee paremmin kaikki ihanat kevään merkit! Kauneutta joka paikassa, jopa ihan karussa maassa.

Tulevaisuus kertoo sitten, että mihin tästä mennään ja voihan olla, että tällä pärjätään ihan mainiostikin!

Ja jos jotain pitää tehdä, niin pitäne vaan kohdata tulevat niineen päivineen.

On tässä muutakin muutosta tullut, hyvinkin mieluisaa sellaista: allergiatulokset tulivat jonkin aikaa sitten. Aiemmin asetetut rajoitukset ja tulokset olivat jotenkin kokeneet vääristymän, ja lopputuloksena (TYKS:n tarkastamana) en ole allerginen millekkään. Olen siis vältellyt kala kaikessa muodossa sekä pähkinöitä kaikessa muodossa viimeiset 10v, ja nyt! Saa syödä…wow.

Arvatkaas, kuka on kalaa kiskonut niin että huh! 🙂 Nyt mennään pienin määrin pähkinää kokeillen, ja kohta sitten pääsee käsiksi vaikka jäätelöihinkin!👐

Kuvassa on jänis piilossa, löydätkö? 😀 Ihana kaveri aamukaffella, koirien lisäksi. 

Tässä tämä juoksuohjelma vko2:

Lenkkeile kolme kertaa viikossa näin: 
1. Kävele reippaasti 10 minuuttia. 
2. Juokse 3 min, kävele 1 min. Toista 7 kertaa. 
3. Kävele reippaasti 10 min. 
Lenkin kokonaiskesto: 48 min. 
Alla olevasta linkistä pääsee viikkoon 1 ja ajatuksiin juoksemisesta 👇

https://www.kaaosvaatekaapissa.fi/2019/04/juoksemisen-iloa-ja-hyotyja-seka-hyva.html

💞Ihanaa päivää kaikille!
xoxo

Lue koko postaus tästä