#lempivaatteeni -kampanja


Vuoden turhin kulutustuote on pikamuoti! Se on sitä ihan oikeutetusti ensimmäisellä sijalla, vihdoinkin. Tiesitkö, että muotiteollisuus on maailman toiseksi saastuttavin teollisuudenala heti öljyteollisuuden jälkeen? Oletko koskaan pysähtynyt miettimään, mitä kaikkea pikamuoti jättää jälkeensä? Se on aivan totta, että me täällä Suomessa heitämme pois tekstiilijätettä noin 70 miljoonaa kiloa vuosittain. Se on noin 13 kiloa jokaista suomalaista kohden, ihan vatsaa vääntää.
Tammikuussa alkoi Eetin lempivaatteeni -kampanja, jonka tarkoituksena on pysäyttää kuluttajat pohtimaan vaatetteollisuuden tuomia ongelmia ja arvostamaan sitä omaa lempivaatettaan.
Oikeudenmukaisuus, kestävät tuotantotavat ja vastuullinen kuluttaminen ovat ne tärkeät asiat tässä. Vaikka kaupassa olisi jo uudet mallit, niin päällä oleva paita pitäisi olla vielä käyttökelpoinen, ei jätettä. Tämän kampanjan tarkoitus on kannustaa käyttämään vaatteita pidempään, tunnistamaan ne lempivaatteensa, jotka pääsevät kaunistamaan kantajaansa kerta toisensa jälkeen.

” Kävele siis omalle vaatekaapillesi, kaiva esiin lempivaatteesi, kuvaa se ja kerro kaikille lempivaatteesi tarina, käytä tagia #lempivaatteeni. Jaa tarina myös omassa blogissasi ja laita minulle linkki, haluan jakaa jokaisen tarinan

Lue koko postaus tästä