Miksi joitakin kosmetiikkabrändejä myydään Suomessa ja joitakin ei?

Kirjoitin tänään Beautykon blogiin (ja someen), että tulemme uudistamaan brändivalikoimaamme vuonna 2020. Odotan oikeasti aika innolla kaikkea uutta mutta samalla se tarkoittaa, että joistakin vanhoista brändeistä täytyy luopua. Beautykon uudistuksesta voit lukea tarkemmin täältä, sillä se ei ole tämän blogipostauksen aihe. 
Tässä blogipostauksessa ajattelin enemmän avata sitä, miksi tiettyjä brändejä myydään Suomessa mutta esimerkiksi kaikkia isoja korealaisia kosmetiikkabrändejä ei. Avaan myös hieman sitä, miksi en itse halua enää myydä tiettyjä meille ennen myynnissä olleita brändejä. 
Aloitetaan siitä, että kosmetiikkaa voi myydä Suomessa jälleenmyyjänä tai maahantuojana. Teen erillisen postauksen kosmetiikan maahantuonnista koska se kiinnostaa monia. Maahantuojana me tuodaan kosmetiikkaa suoraan Koreasta, jolloin vastataan mm. tuotteiden tullauksesta ja maahantuojan velvollisuuksista. Jälleenmyyjänä me tilataan tuotteita toiselta maahantuojalta, joka on nämä velvollisuudet hoitanut. Me ollaan esimerkiksi Holika Holikan jälleenmyyjä ja tilataan sitä Virosta, Secret Keytä ollaan tilattu puolestaan toiselta eurooppalaiselta maahantuojalta. Maahantuoja me ollaan Eyenlipille ja Skinfoodille. Niitä tuodaan siis suoraan Koreasta, muita brändejä ollaan myyty

Lue koko postaus tästä