Perillä paratiisissa!

Pääsimme perille Mauritiukselle! Matkasimme ensin junalla Porista Helsinkiin, jossa yövyimme lentokenttähotelli Glossa. Aamulla 9.20 oli edessä lento ensin Pariisiin. Tämä lento oli aikataulussa. Jatkolennon Mauritiukselle piti olla viiden tunnin päästä, mutta se olikin myöhässä vielä toiset viisi tuntia. Näin ollen päivä kului rattoisasti Charles de Gaulle -lentokentällä. Saimme sentään ateriakupongit hyvityksenä myöhästymisestä. Kone oli pitänyt jostain syystä siivota perusteellisesti. Olisiko siellä ollut jotain hyönteisiä, koskapa se desinfioitiin ja sen jälkeen tuuletettiin monta tuntia. Kun olimme vihdoin koneessa ja rullasimme kiitoradalle, kapteeni kuulutti, että nyt on jotain teknistä vikaa ja kone täytyy tutkia. Meni toista tuntia aikaa kunnes saimme luvan jatkaa. Loppu sujui onneksi hyvin ja olimme seuraavana päivänä aamupäivällä perillä Mauritiuksella. Pikkubussikyyti Jalsa Beach -hotelliin kesti tunnin verran.
Hotellissa menimme heti lounaalle ja sitten suihkuun huuhtelemaan matkapölyt pois. Onneksi saimme koneessa nukuttua useita tunteja, joten väsymys ei ollut kovin voimakasta. Ilta kului paikkaan asettumiseen ja ympäristöön tutustumiseen. Kunnon yöunien jälkeen